Köp- och leveransvillkor
Betalningsalternativ
Kredit Kort betalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar med Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128
bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
Förskottsbetalning
Kostnad: 30 kr
Du betalar in pengarna i förväg till vårt Bankkonto #6467 468 348 588. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E mail hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.)
Leveranstid
Leveranstid är ca. 3 - 5 dagar. Sändningar till USA ca. 7 - 10 dagar
Leveranssätt
Vi skickar som postpaket/brev med Post Nord
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Fraktkostnaden för ett par skor debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper från oss. Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Egen designade träskor, ingen reklammation
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).